High-Quality Outdoor Learning
Evidence-based Education Outside the Classroom for Children, Teachers and Society
Jakob von Au, Rolf Jucker (Editors)

This book reviews evidence and case studies on the effects of outdoor learning on teachers and learners.
It shows how real-world learning outside the classroom contributes to unlocking the full potential of learners, demonstrating its benefits for academic learning, social competencies, personal and emotional development, psychological well-being, and physical activity and health. In addition, the book highlights how outdoor learning nurtures environmental awareness and helps learners to tackle current sustainability challenges.
Its focus on high-quality learning makes it a unique contribution to the implementation of SDG 4. Aimed at lecturers at teacher training universities, teachers, professional educators, coaches, and multipliers who train staff of educational NGOs, as well as decision makers on all levels of education systems, this book is of interest to all those who seek a more in-depth understanding of the future of education.
OPEN ACCESS: als E-Book und PDF gratis erhältlich:

Details
- 1. Auflage 2022
- ca. 386 Seiten
- 24 x 15 cm, Softcover
- ISBN: 978-3-031-04110-5
- Preis: CHF 50.00

- OPEN ACCESS: als E-Book und PDF gratis erhältich

Downloads

Table of contents
Draussen unterrichten

Wie macht man Mathe draussen? Erreiche ich die Lehrplanziele für Deutsch im Waldsofa? Das Projekt "Draussen unterrichten" unterstützt alle, die Schule draussen machen wollen.
Lernort Natur

Es gibt mittlerweile eine breite Palette an wissenschaftlichen Studien, welche die positiven Auswirkungen belegen, die Aufenthalt, Tätigsein sowie Lernen in der Natur haben.
Naturerlebnis Wald

Naturerlebnis Wald enthält methodische und didaktische Grundlagen, eine Fülle an Aktivitäten mit Varianten und Tipps für verschiedene Zielgruppen - kurz: alles, was es braucht, um Lernerlebnisse im Wald zu gestalten, die hängen bleiben.